Általános Szerződési Feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Sikercsillag Kft. (Székhely: 1034 Budapest, Bécsi út 98. 2.em. 12. cégjegyzékszám: Cg. 01-09-94-8812), (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a www.sarkcsillagsport.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a www.sarkcsillagsport.hu weboldalon keresztül történik, függetlenül attól, hogy annak teljesítése Magyarországról vagy külföldről, a Szolgáltató vagy közreműködője által történik. Az általános szerződési feltételek innen letölthető.

A szolgáltató adatai:

Cégnév: Sikercsillag Kft.
Székhely: 1034 Budapest, Bécsi út 98. 2/12.
Levelezési cím: 1034 Budapest, Bécsi út 98. 2/12.
Telefon: +36-20-4902771
E-mail: info@sarkcsillagsport.hu
Adószám: 23010385-2-41
Közösségi adószám: HU23010385
Cégjegyzék szám: Cg. 01-09-94-8812Cg.
Cégjegyzéket vezető bíróság: Fővárosi Bíróság Cégbírósága
Számlavezető pénzintézet: Erste Bank Hungary Nyrt.
Számlaszám: 11600006-00000000-44667243
Kapcsolattartó neve: Szentimrey Ferenc
Kapcsolattartó telefonszáma: +36-20-4902771
E-mail cím: info@sarkcsillagsport.hu
Tárhelyszolgáltató neve: Tárhely.EU. Kft.
Tárhelyszolgáltató címe: 1144 Budapest, Ormánság u. 4.
Tárhelyszolgáltató e-mail címe: support@tarhely.eu

1. Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte

1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.sarkcsillagsport.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) található elektronikus áruházon keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. A Weboldalon történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (”Ektv.”) szabályozza.

1.2. A Weboldalon történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

1.3. A Weboldal szolgáltatásainak jelentős része elérhető minden felhasználó számára, regisztráció nélkül is.

1.4. A Szolgáltató az Ügyfél megrendelését (ajánlatát) külön elfogadó e-mail útján fogadja el, melyben az Ügyfelet tájékoztatja egyebek mellett a szerződés létrejöttéről, illetve a várható szállítás idejéről. A visszaigazolt megrendelés írásba foglalt szerződésnek minősül. A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt, iktatott, visszakereshető szerződésnek minősül, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi.

1.5. Ügyfélszolgálat és panaszkezelés: Sikercsillag Kft, Sarkcsillag Sport bolt

Ügyfélszolgálati helye: 1032 Budapest, Bécsi út 171.
Ügyfélszolgálat nyitva tartási ideje: hétfő, kedd, szerda, csütörtök, péntek:10:00-17:00 óra között
Telefon: +36 20 4902771
E-mail:info@sarkcsillagsport.hu

1.6 Panaszkezelés helye:

Cím: Sarkcsillag Sport bolt,1032 Budapest, Bécsi út 171.
hétfő, kedd, szerda, csütörtök, péntek:10:00-17:00 óra között
Telefonszám: +36 204902771
E-mail: info@sarkcsillagsport.hu

2. Regisztráció

2.1 Az Ügyfél a Weboldalon történő megrendelésével kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatkezelési/Adatvédelmi tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatkezelési/Adatvédelmi tájékoztatóban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.

2.2. A Szolgáltatót (Sikercsillag Kft) az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltató minden regisztrációt/megrendelést egy önálló jogi személyként kezel Szolgáltatót a regisztrált adatok ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

3. Megrendelés

3.1. A vásárolandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról lehet megismerni azzal, hogy az áru részletes tényleges tulajdonságait a termékhez mellékelésre kerülő használati utasítás tartalmazza. A Szolgáltató szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a termék a weboldalon vagy a használati utasításban nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik. Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk/ üzletünk a Sarkcsillag Sport készséggel áll rendelkezésére. Az általunk forgalmazott termék – ahol ezt a jogszabályok előírják – használati utasítását az áruhoz mellékeljük. Ha véletlenül nem kapná kézhez az áruval együtt a kötelező használati utasítást, azt azonnal – mielőtt az árut használatba veszi – jelezze vevőszolgálatunknál, pótoljuk. Amennyiben a Webáruházban található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz.

3.2. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg (HUF), amely az általános forgalmi adót már tartalmazza. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét, erről a szállítási díjak részben tájékozódhat. A kiszállítási díjak szintén az adóval növelt formátumban (bruttó) kerülnek feltüntetésre.

3.3. A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.

3.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0″ Ft-os vagy “1″ Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától. Ez a pont természetesen nem érinti Ügyfél azon jogát, hogy az ár megállapítása kapcsán hatósághoz, vagy bírósághoz forduljon.

3.5. A megrendelést a Szolgáltató csak a weboldalán keresztül akkor fogadja el, ha az Ügyfél a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. (Ha az Ügyfél valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölt ki, hibaüzenetet kap a Sikercsillag Kft ügyintézőjétől.) Az esetleges adatbeviteli hibákat a „vissza” gombra való kattintással javíthatja. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A feltüntetett képek helyenként illusztrációk, nem feltétlenül egyeznek meg az értékesített termékkel.

3.6. Megrendelés feladására a Sarkcsillagsport webáruházban a Kosár használatával van lehetőség. Az Ügyfél a kiválasztott termékeket az egyes termékekre kattintást követően megjelenő, a termék részletes adatait ismertető oldalon található Kosárba link használatával teheti Kosarába. A Kosár tartalmának módosítására a Kosár linkre kattintást követően van lehetőség, ahol megadható az egyes termékek kívánt mennyisége, illetve a Kosár tartalma módosítható, törölhető. Amennyiben az Ügyfél a Kosár tartalmát véglegesítette, a Pénztárhoz linkre kattintva jut az összegző oldalra. Itt ellenőrizheti még egyszer a megrendelés elküldése előtt rendelése részleteit: módosíthatja a szállítási és a számlázási címeket, a fizetés és a szállítás módját, valamint megjegyzést csatolhat megrendeléséhez. A megrendelés elküldésére a Pénztár összegző oldalon található Megrendelem linkre kattintást követően kerül sor.

3.7. Szolgáltató az Ügyfél vételi ajánlatának (megrendelésének) megérkezését követően köteles 48 órán belül az Ügyfél részére a vásárlást elektronikus úton (e-mailben) visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül Ügyfél részére nem érkezik meg, akkor az Ügyfél ajánlati kötöttsége, illetve az Ügyfél bárminemű kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik.

4. Szállítási és fizetési feltételek

4.1. A Szolgáltató a megrendelt és házhoz szállítani kért árut díjmentesen házhoz szállítja saját szállítóeszközzel vagy szállítmányozó cég igénybevételével, ha az adott megrendelés bruttó értéke eléri a Weboldalon mindenkor közzétett, díjmentes szállítást biztosító összeget. A díjmentes szállítást biztosító összeget el nem érő kiszállítással megjelölt megrendelések esetén a fuvardíjat az Ügyfél viseli oly módon, hogy a fuvardíj a számlán feltüntetésre kerül. Ha egy Ügyféltől azonos napon több megrendelés is érkezik, ezek a házhoz szállítás díja szempontjából külön kerülnek figyelembevételre és csak a díjmentes szállítást biztosító értéket meghaladó megrendelések házhoz szállítása ingyenes. Amennyiben az Ügyfél a második rendelés leadásakor jelzi és erre a Szolgáltató visszajelzése alapján, még van lehetőség, a Szolgáltató összevonhatja a megrendeléseket, a már elindított csomagok utólagos összevonására nincs mód. A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja

4.2. Szolgáltató a rendelés teljesíthetőségét követően lehetőséget biztosít Ügyfélnek a kiszállítási időpont megválasztására, mely nem konkrét időpontot jelöl, csak közelítő szállítási intervallum kiválasztására szolgál. Meghatározott órára történő kiszállítást a Szolgáltatónak nem áll módjában vállalni.

4.3. A megrendelt terméket – az Ügyfél előzetes jelzés alapján – személyesen is átveheti a Sikercsillag Kft üzletében:

Sarkcsillag Sport bolt
1032 Budapest, Bécsi út 171.

5. ELÁLLÁSI JOG

5.1. Az e pontban foglaltak kizárólag a 45/2014. Korm. rendelet alapján Fogyasztónak minősülő Ügyfelekre vonatkoznak. Az Ügyfél jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

  1. ) a terméknek,
  2. ) több termék adásvételekor az utoljára szolgáltatott terméknek,
  3. ) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  4. ) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

az Ügyfél vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni, bontott termék esetében. Bontatlan termék esetén a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételételének napjától számított 30 napon belül lehet elállni. Az Ügyfél az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

5.2. Ha az Ügyfél elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból az Ügyfél felhasználhatja a jelen ÁSZF-hez mellékelt elállási nyilatkozat-mintát is, amely az alábbi linken keresztül érhető el: elállási nyilatkozat

5.3. Az Ügyfél határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt (azaz akár a tizennegyedik napon) elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. Az Ügyfél terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az előző pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja az Ügyfél elállási nyilatkozatának megérkezését. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha az Ügyfél az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. Az elállási nyilatkozatokat érdemes regisztrált küldeményként feladni, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

5.4. Az Ügyfél elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett elérhetőségeire indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha az Ügyfél a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének közvetlen költsége az Ügyfelet terheli. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán az Ügyfelet semmilyen más költség nem terheli.

5.5. Az Ügyfél kizárólag akkor felelős a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához feltétlenül szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

5.6. Ha Ügyfél eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ügyfél elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti az Ügyfél által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ügyfél a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Ügyfél nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
Elállás vagy felmondás esetén a Szolgáltató az Ügyfélnek visszajáró összeget az Ügyfél által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza, kivéve, ha Ügyfél más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Ügyfelet semmilyen többletköltség nem terheli.

5.7. A Ügyfelet megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek
Az Ügyfél nem gyakorolhatja elállási vagy felmondási jogát az alábbi, a Szolgáltató által eladott termékek vagy nyújtott szolgáltatások tekintetében:

  1. ) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet az Ügyfél utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak;
  2. ) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  3. ) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  4. ) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően az Ügyfél a csomagolást felbontotta;

Visszaküldés esetén a küldemény címzéseként az alábbi címet kérjük megadni: Sarkcsillag Sport bolt, 1032 Budapest, Bécsi út 171. Kérjük, hogy a megrendelés szám megadásával küldje vissza a terméket.

6. Jótállás

6.1. Jótállás esetén annak időtartama alatt a Szolgáltató a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. A jótállás az Ügyfélnek jogszabályból eredő (így különösen: szavatossági) jogait nem érinti. A jótállási igény érvényesítésére a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A Szolgáltató mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

6.2. A fogyasztónak minősülő ügyféllel kötött szerződés keretében eladott, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (jellemzően órák, speciális sporteszközök 10.000 Ft vételára felett) jótállási kötelezettség terjed ki, amely jótállás időtartama egy év. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető, a határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. Ha a gyártó a fogyasztási cikkre e Korm. rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a Szolgáltatót megillető jogok a szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak az Ügyfélre.

7. Szavatosság (kellékszavatosság és termékszavatosság)

7.1 Kellékszavatosság
A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha az Ügyfél a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
A Szolgáltató a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Az Ügyfél kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt, egyéb Felhasználó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Ha az Ügyféllel kötött szerződés tárgya használt dolog, akkor az elévülési határidő egy év. Az Ügyfél kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült.
Kellékszavatossági igénye alapján az Ügyfél választása szerint:

  1. ) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha
    1. ) a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy
    2. ) az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve
      1. ) a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét,
      2. ) a szerződésszegés súlyát,
      3. ) a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet;
  2. ) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől – a jelentéktelen hiba kivételével – elállhat, ha
    1. ) a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta,
    2. ) a kijavítási vagy a kicserélési kötelezettségének megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kímélve nem tud eleget tenni,
    3. ) az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. Fogyasztói szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért az Ügyfél felelős.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. Ha azonban a dolog meghibásodásában az Ügyfelet terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában az Ügyfél köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

7.2 Termékszavatosság
Az e pontban foglaltak kizárólag fogyasztói szerződések esetében érvényesek.
A Szolgáltató által Ügyfélnek eladott termék hibája esetén az Ügyfél követelheti a gyártótól (gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója), hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
A termék akkor hibás, ha

  1. a) nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek,
  2. b) vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

  1. a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
  2. b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
  3. c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért az Ügyfél felelős.

7.3. Szavatossági jogok érvényesítése
Ezen pont alkalmazása tekintetében a szavatosság alatt a kellékszavatosságot és a termékszavatosságot is érteni kell.
A fogyasztónak minősülő Ügyfél által érvényesített szavatossági és jótállási igények intézése esetében a jelen ÁSZF szerinti egyéb feltételek az alábbi különös szabályok mellett irányadóak:

  • Az Ügyfél szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – az Ügyfél bemutatja. Jelen ÁSZF és a honlap üzemeltetője nem zárja ki, hogy az Ügyfél a szerződés megkötését más módon is bizonyítsa.
  • A Szolgáltató az Ügyfél nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet vesz fel a 19/2014. NGM rendeletnek megfelelő tartalommal, a másolatot az Ügyfél rendelkezésére bocsátja.
  • A Szolgáltató törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
  • Kijavításra vagy a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében veszi át a Szolgáltató.

8. Panaszkezelés, jogérvényesítési lehetőségek

Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait a weboldalon a panaszkezelésnél részletezett elérhetőségeken terjesztheti elő:

  • Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, vagy ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz – vesz fel, melyet legkésőbb a panaszra adott válasszal egy időben küld meg Ügyfél részére.
  • Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben az Ügyfélnek átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni;
  • A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.
  • Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja az Ügyfelet.

Amennyiben Szolgáltató és Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

  • Online vitarendezési platform

Az online vitarendezési platform egyablakos ügyintézési pontként működik azon fogyasztók és kereskedők számára, akik az e rendelet hatálya alá tartozó jogvitáikat bírósági eljáráson kívül kívánják rendezni. Az online vitarendezési platform egy interaktív weboldal, amely elektronikus úton és díjmentesen elérhető az Unió intézményeinek valamennyi hivatalos nyelvén. Az online vitarendezési platform az alábbi linkre kattintva válik elérhetővé: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show

  • Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Amennyiben a panaszkezelési tevékenység nem az Ügyfél megelégedésére történt, vagy az Ügyfél panasza elutasításra került, az Ügyfél lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák (továbbiakban: kamara) mellett működő Békéltető Testület előtt eljárást kezdeményezhet. Az Ügyfél a www.bekeltetes.hu honlapon tájékozódhat a kamarák illetékességi területéről, valamint az alábbi táblázat is tartalmazza a területileg illetékes szervezetek listáját.

Békéltető testületek elérhetőségei, 2019. január 15.

Név Székhely Levelezési cím Telefonszám E-mail cím
Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. 6001 Kecskemét  Pf.  228. 06-76-501-525, 501-532, 06-70-7028-403, bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Baranya Megyei Békéltető Testület 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36. 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36. 06-72-507-154, 06-20-283-3422 kerelem@baranyabekeltetes.hu
info@baranyabekeltetes.hu
Békés megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető testület 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. 06-66-324-976   
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Gazdasági Kamarák mellett működő Békéltető Testület 3525 Miskolc, Vologda u. 3. 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. 06-46-501-091, 501-870 bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Iparkamara Mellett Működő Budapesti Békéltető Testület 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. 06-1-488-2131 bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. 06-62-554-250/118 bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. 06-22/510-310 bekeltetes@fmkik.hu
fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület 9021 Győr, Szent István út 10/a. 9021 Győr, Szent István út 10/a. 06-96-520-217 bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar megyei Békéltető Testület 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15. 06-52-500-710, 06-52-500-745 bekelteto@hbkik.hu
Heves megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület 3300 Eger, Hadnagy utca 6. földszint 3300 Eger, Postafiók 440. 06-36 416-660/105 mellék bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellet működő Békéltető Testület 5000 Szolnok, Verseghy park. 8. III. emelet 305.-306. szoba 5000 Szolnok, Verseghy park. 8. III. emelet 305.-306. szoba 06-20-373-2570 bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület 2800 Tatabánya, Fő tér 36. 2800 Tatabánya, Fő tér 36. 06-34-513-010 bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület 3100 Salgótarján, Alkotmány u. 9/A 3100 Salgótarján, Alkotmány u. 9/A 06-32-520-860 nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240. 1364 Budapest, Pf.: 81 06-1-269-0703 pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület 7400 Kaposvár, Anna u. 6. 7400 Kaposvár, Anna u. 6. 06-82-501-000   
Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. 06-42-311-544 bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. 06-74-411-661, 06-30-6370-047 kamara@tmkik.hu
Vas megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23. 06-94-312-356, 06-94-506-645 pergel.bea@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220 06-88-814-111 info@bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24. 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24. 06-92-550-513 zmbekelteto@zmkik.hu
  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál

Amennyiben Szolgáltató a panaszkezelés során megsértette az Ügyfél számára biztosított jogszabályokat, az Ügyfél a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz fordulhat. A járási hivatalok elérhetősége: http://jarasinfo.gov.hu.

  • Bírósági eljárás kezdeményezése

9. Felelősség

Az Ügyfél a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő, Szolgáltatónak nem felróható vagyoni és nem vagyoni károkért.
Szolgáltató kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért. Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
Az Ügyfelek által a Weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
Az Internet globális jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység az Ügyfél államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag az Ügyfelet terheli a felelősség.
Amennyiben az Ügyfél a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Szolgáltatónak. Amennyiben Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

10. Szerzői jogok

10.1. A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

11. Adatkezelés / Adatvédelem

Személyes adatok kezelésére vonatkozó tájékoztató folyamatosan elérhető az alábbi linken keresztül: adatkezelési / adatvédelmi tájékoztató

12. Egyebek

12.1. A www.sarkcsillagsport.hu információs rendszer, biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírusvédelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.

12.2. A Szolgáltató internetes áruházában csak háztartásban használatos mennyiségekre vonatkozó rendeléseket szolgál ki, egyéb esetben külön árajánlat és szállítási- átadási feltételek érvényesek.

13. Az Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása

Ha az ÁSZF a megrendelés és a termék Felhasználó általi átvétele között, vagy a szolgáltatás megrendelésétől a szolgáltatásnyújtás megkezdéséig, illetve annak időtartama alatt módosításra kerül, erről az Ügyfélt a Szolgáltató a regisztráció során megadott elektronikus levelezési címén tájékoztatja. Fogyasztóval kötött szerződés hatálya alatt a Fogyasztó az ÁSZF módosítása esetében jogosult a szerződéstől elállni vagy azt felmondani.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2019.01.09.

Jelen dokumentum letölthető változata (pdf) a következő linkre kattintva érhető el: https://sarkcsillagsport.hu/dl/aszf-sikercsillag-2019-01-09.pdf

Vonatkozó jogszabályok:

  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
  • 4/2009. (I.30.) NFGM-SZMM együttes rendelet a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének szabályairól
  • 45/2014. (II.16.) Kormányrendelet a távollévők között kötött szerződésekről
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  • 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállásról
  • 2013. évi V. törvény a polgári törvénykönyvről